Business Class - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu Business Class - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu

Business Class

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

04 Oktober 2011 | India, Trivandrum

Ken je dat gevoel dat je in een vliegtuig, terwijl je door het gangpad van de Business Class (= geld zat) wandelt, je jaloers bent (dat wil ik ook!) terwijl je je met afgunst vergaapt aan de elite die zich comfortabel nestelt in de enorme brede leren ligstoelen?

Dan wandel je voorbij het gordijntje (de onuitgesproken grens) jezelf langzaam voortbewegend (met 15 kg handbagage!) naar je eigen zitplaats, de plek waar je thuishoort (daar twijfel ik nu aan), waar je je met enig geluk (het kan ook anders uitvallen…) nestelt naast een fris ruikende, prettige, volwassen (alsjeblieft geen huilende kinderen!) gezelschapspartner.

Je werpt nog net een verre blik op de mooiste stewardessen die sprankelende champagne rondbrengen voordat het gordijntje definitief sluit en je er alleen nog maar over kunt fantaseren hoe de Beau Monde zich zal laten verwennen. Ja, dat wil ik ook en na 20 jaar reizen krijg ik het, haha!

Alleen vlieg ik (Wim blijft met de kinderen in India) op 20 september naar NL om mijn ouders te zien. Gratis (uiteraard…) gespaarde vliegpunten zorgen ervoor dat ik vanaf Dubai Business Class vlieg! Vooral Dagmar is jaloers; dit dametje houdt van glitters en glamour.

Duidelijk zichtbaar (zodat iedereen het kan het zien!) houd ik mijn instapkaart, met de tekst Business Class, vast. Ik nestel me op de leren stoel, terwijl ik de grote massa zie kijken naar die paar mensen die zich dit kunnen veroorloven. Een glimlach kan ik niet onderdrukken, ik weet welke kant ze opgaan…

De ontvangst met champagne volgt direct! En het is pas 08.30 uur, haha. “What do you want to drink, madam, and do you also want the Wine Menu?”(het is 08.35 uur, in dit tempo herken ik mijn ouders bij aankomst niet meer!)

Zodra het lampje ‘seatbelt off’ verschijnt, wordt mijn tafel (groot formaat) gedekt met een smetteloos wit tafelkleed en gerolde servet. Ik kan zelfs verse jus d’orange bestellen bij het ontbijt.

Gedurende de 6 ½ uur die volgen drink ik echte cappuccino (uit een porseleinen kopje), Pouilly Fuisse, Zevenwacht Sauvignon Blanc en nog meer Veuve Clicquot (=wéér champagne). Mijn aperitief is een lauwwarme mix van amandel, cashew- en macadamia noten. Een dik extra matras, goed kussen en comfortabele deken ontbreken niet terwijl ik mijn brede stoel helemaal horizontaal kan leggen. Ik kijk omhoog en zie duizenden kleine lichtjes op het plafond (ik geniet als een kind; het is net een sprookje!). Zelfs het toilet heeft een marmeren toiletbril, parfum en opgerolde handdoekjes. De raampjes van het vliegtuig hebben chique gestreepte verduistering…

Ik sluit mijn reis af met een triologie van vis en een gebakje als toetje (voor de liefhebber; een kaasplankje kon ook!).

Om 14.00 uur sta ik in Amsterdam te wachten op mijn koffers. De bagage is er zo (Business Class en First Class krijgt immers als 1e de koffers). Toch mis ik één van mijn koffers.

Vliegmaatschappij ‘De Emirates’ excuseert zich voor het ongemak waarna twee dagen later alsnog de koffer bij mijn ouders wordt thuisbezorgd.

Ter compensatie krijg ik van de vliegmaatschappij … een gratis upgrade naar Business Class voor mijn terugvlucht!

“Reist u altijd Business Class?” vraagt een gepensioneerde zakenvrouw, 10 dagen later, naast me tijdens de terugreis.

“Eh.. soms. Niet altijd hoor. ”

  • 04 Oktober 2011 - 14:04

    Wendy Adriaansen:

    Geweldig verslag!!!

  • 04 Oktober 2011 - 14:14

    Maartje:

    Haha, heerlijk verhaal! Geniet weer van India, hoop dat het fijn was in Nederland.

  • 04 Oktober 2011 - 18:09

    Nicolette:

    Ha Mieke !

    Met mijn reis naar China (ook met Vliegmaatschappij ‘Emirates') heb ik ook meerdere keren jaloers gekeken naar de Business Class. Ik herken het verlangen, en ben heel blij met de omschrijving ;)
    Xxxx

  • 04 Oktober 2011 - 20:00

    Astrid Verhoof:

    Hallo Mieke, Wim en mooie kindjes!!
    het is weer een hele tijd geleden dat ik tijd heb gemaakt om je verslagen te lezen Mieke. Ik zie het plezier op je gezicht tijdens je luxe vliegreis!!
    leuk om eens mee te maken, maar het is niet zo belangrijk toch?!
    hoewel ik me wel kan indenken wat het is om in een kleine ruimte met een sterk riekend persoon naast je te zitten voor een aantal uren en te weten dat je er voorlopig niet uit kan!!! ik weet nu waar mijn vliegangst vandaan komt. wat een prachtige foto.s hebben jullie al gemaakt. kunnen allemaal in een boek, werkelijk prachtig! hoe gaat het met de zaken? allen een dikke kus en tot snel, groetjes Astrid

  • 04 Oktober 2011 - 20:04

    Wil:

    Hallo Mieke
    Omdat ik nu ook eindelijk eens echt gevlogen heb weet ik nu hoe dat voelt,
    alleen vlogen wij in een vliegtuigje met 76 personen!! Fijn dat je weer goed in India bent aangekomen! groetjes daar aan allemaal XXXXXX van Wil

  • 04 Oktober 2011 - 20:54

    Irene:

    He meisje,weer veilig aan de overkant!
    Was fijn je even te kunnen knuffelen.
    Spaar maar weer gauw voor zo'n gratis reisje!!!! Dikke zoen Irene

  • 05 Oktober 2011 - 07:45

    Leila :

    Hallo Mieke, door je verhaal te horen en te lezen, kon ik je helemaal inbeelden in die chique stoel. Zoals gewoonlijk mooie verhaal maar ik ben benieuwt: was de terugreis net zo als de heenreis? Had je ook van kunnen genieten? En met de zelfde intensie?
    dikke knuffel. Leila

  • 08 Oktober 2011 - 13:22

    Mama En Papa:

    Ja Mieke dat was toch wel een hele verrassing voor jou en dank zij jouw vlotte babbel had je het toch maar weer lekker voor elkaar. Wij waren voor een deel getuige van de gesprekken. Goed gedaan meisje!
    Liefs van ons XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 180339

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 01 December 2015

Thuis in Eindhoven

14 Maart 2012 - 16 September 2012

Nederland

15 Augustus 2009 - 31 Januari 2012

Emigratie naar India

09 Mei 2009 - 15 Augustus 2009

Voorbereiding tot emigratie

08 April 2009 - 08 Mei 2009

Naar India ter oriëntatie

14 Februari 2012 - 30 November -0001

Rondreis Azië

Landen bezocht: