" Wij vertrekken" - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu " Wij vertrekken" - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu

" Wij vertrekken"

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

17 Augustus 2009 | India, Trivandrum

Ik visualiseer me dat ik heerlijk aan het strand lig. Ik lig heerlijk ontspannen aan de Indische Oceaan.
Auw! Met mijn hand probeer ik mijn hoofd te beschermen tegen een grote sandaal die recht op me afkomt. Oh, niet op het voetensteuntje trappen, ik word verpletterd! Bah, een kind geeft over; ik heb geluk, het is 30 cm van me verwijderd. De geur volgt wel direct.

Pff, het valt niet mee om in slaap te vallen 10 km bóven de Indische Oceaan in een vliegtuig, op de grond, onder zes bengelde benen.

Om 10.23 uur, 15 augustus, werden we uitgezwaaid bij de bus in Bladel. Wim vertrok samen met mijn broer Hugo met alle koffers naar Schiphol. Daarna volgde de trein, vliegtuig naar Londen, bus, vliegtuig naar Bombay, bus, vliegtuig naar Trivandrum, auto. Geen koffie of eten tussendoor, aangezien het wachten alle tijd in beslag nam. Aankomst 15.15 uur (11.45 uur in NL).

We zijn er!

Binnen twee uur hebben we een mooi, tijdelijk 3-kamerappartement, een goed gevulde koelkast, een uitnodiging voor een feest bij een arts (we kennen hem al 5 minuten) en Internet. Daarnaast hebben onze vrienden Esther (Indiase) en Martijn (Nederlander) gezorgd voor een doos vol heerlijke gebakjes, stokbrood, hartige taart en pizza.

Binnen 24 uur hebben we 12 uur geslapen, een basisschool bezocht, mensen van de hele galerij ontmoet (waaronder een Engelse juf), een Indiaas Vodafone abonnement, met het thuisfront gebeld, gezwommen en de speeltuin en een typisch Indiase fitness ruimte bezocht (maar daar staat wél een pingpongtafel). Sam heeft van alle kussens in huis een hut gebouwd en de meiden hebben hun prinsessenjurken aan, inclusief twee staartjes, lipstick en glitteroogschaduw.

Lekker Hollands toch!
Een prima, vertrouwde start!




  • 17 Augustus 2009 - 18:36

    Rene & Astrid Verhoo:

    Hallo Lieve vrienden,

    Je eerste verslag komt heel positief over! Heel lief dat jullie zo vriendelijk ontvangen zijn in India.
    Leuk ook dat de kinderen gewoon doorgaan waarmee ze in Nederland zijn opgehouden.
    Daarom zouden we allemaal kind moeten blijven nietwaar?
    Veel liefs en succes!!
    We horen graag weer van jullie.

    Rene en Astrid

  • 17 Augustus 2009 - 19:01

    Wendy Adriaansen:

    Sounds good! En zo zie je maar weer, vrienden zijn snel gemaakt! Ik had ook niet anders verwacht natuurlijk!!

    Een eerste indruk zegt alles, dus dat gaat helemaal goedkomen.
    Ik neem aan dat Wim hard aan het werk is (?), dat zou dan de eerste keer zijn...Bedoel bij Rabo kon je het toch niet 'werken' noemen, toch Wim?

    Veel plezier daaro en hou ons op de hoogte!

    Groetjes
    Wendy

    Leuk om jullie verhalen vanuit Bladel te volgen

  • 19 Augustus 2009 - 10:42

    Prinses Maxima:

    What wonderful to read..
    Een mooi initiatief om je te vestigen in het buitenland. Ik heb ook die experience. Namens Alexander, onze (ook) drie kinderen en mijn schoonma goede setteling gewenst. Als je vragen hebt aan een ervaringsdeskundige.. Let me know..
    Alexander ..nee, niet doen afblijven dadelijk verbreekt die verbinding..Alexandre '' doe niet zo dom''...hhreer hhrrmm
    ein...XXX

  • 19 Augustus 2009 - 19:32

    Marjo:

    Hoi Mieke en Wim,
    Wij zijn net terug uit Italie.Heb vrijdag en zaterdag heel vaak aan jullie moeten denken.
    Hoe zou het toch gaan zo'n lange reis met al die koffers en drie kleine koters???
    Blij om te lezen dat alles goed verlopen is en dat jullie zo hartelijk zijn ontvangen.
    Ik blijf graag op de hoogte van jullie reisverslagen dus heb me reeds aangemeld!
    Veel liefs,

    Peter en Marjo

  • 19 Augustus 2009 - 19:54

    Yara:

    hallo allemaal,

    ik ben blij dat jullie het leuk hebben in India.
    ik mis jullie heeeeeeeeeeeeeeeeel erg!!!!!!!!

    -xxx-jes Yara

  • 20 Augustus 2009 - 07:49

    Saskia:

    hallo allemaal,

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, het was wat met al die koffers en handbagage.
    Wat hebben jullie al veel gedaan. leuk om jullie reisverslagen te lezen.
    hartelijke groetjes en liefs, Saskia

  • 20 Augustus 2009 - 13:14

    Hanny :

    Lieve allemaal.
    Fijn om te lezen dat de reis zo soepel ging. Wim nog bedankt voor je telefoontje van vanmorgen goed om te horen dat het zo goed gaat. Succes met het zoeken van een nieuw huis. (ik zou dat huis 400 meter van de zee nemen.) en een dikke kus van mij.
    ps woensdag om 23.00 uur thuis van een prima vakantie. liefs en groetjes Hanny, Jos en kids.

  • 23 Augustus 2009 - 11:01

    Irene:

    Hoi lieve allemaal,
    Net terug van onze vakantie uit oostkapelle,kon ik niet meer wachten om jullie te lezen. Wat maken jullie veel mee in korte tijd!!! Als het je zo leest lijkt het allemaal zo gemakkelijk en vanzelfsprekend te gaan! Het lijkt wel weer een verhaal uit een boek of film. Heb veel aan julie gedacht,hoe de laatste weken zouden zijn geweest hier in nederland,het afscheid,de reis en de aankomst. Heerlijk om te lezen dat het allemaal voorspoedig is gegaan.
    Ga jullie volgen,leuk om elke dag even te checken of er nog nieuws is.
    En Mieke,ik geniet nog steeds na van de meidenafscheidsavond.....het was leuk en vooral ook heel bijzonder. Dikke kus voor jullie allemaal!!!!!
    Liefs Irene.

  • 24 Augustus 2009 - 18:33

    N&W:

    Hallo Mieke, Wim, Dagmar, Sam en Jade

    Wat leuk om te lezen dat de reis (ondanks de lange tijd) goed gegaan is, en dat jullie al zo snel zo veel hebben kunnen regelen. Wij zijn natuurlijk heel benieuwd naar het vervolg. Succes met het huis, school, werk, enz...

    Lieve groeten,
    Wilelm en Nassima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 180357

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 01 December 2015

Thuis in Eindhoven

14 Maart 2012 - 16 September 2012

Nederland

15 Augustus 2009 - 31 Januari 2012

Emigratie naar India

09 Mei 2009 - 15 Augustus 2009

Voorbereiding tot emigratie

08 April 2009 - 08 Mei 2009

Naar India ter oriëntatie

14 Februari 2012 - 30 November -0001

Rondreis Azië

Landen bezocht: