Een bankrekening openen; wat een crime! - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu Een bankrekening openen; wat een crime! - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu

Een bankrekening openen; wat een crime!

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

25 Augustus 2009 | India, Trivandrum

Zakelijk gebeurt er enorm veel.

Zo, na een dikke week in India heb ik het eindelijk voor elkaar. Na 4 maanden van versturen van paspoorten, rijbewijzen, waterrekeningen, personal account numbers van de Indiase overheid, Tax Allocation numbers, telefoonrekeningen uit Nederland, bewijs van uitschrijving, het huurcontract in India, bankafschrijvingen uit Nederland, pasfoto's, bewijs van inschrijving van de KvK hier in India, etc etc hebben we vandaag eindelijk het groene licht gekregen om een zakelijke bankrekening te openen in India. Over 3 a 4 dagen krijgen we dan eindelijk ons rekeningnummer, waar we dan nog wel precies 50.000 Rs (740 euro) per persoon (Erik en ik) op moeten storten, van onze persoonlijke bankrekening, met de exact juiste omschrijving om de rekening rechtsgeldig te maken. Hiervoor waren wel 12 telefoongesprekken vanuit NL, 36 mailtjes en 10 telefoongesprekken vanuit India en 4 ontmoetingen nodig met mijn accountmanager van de HSBC bank in Trivandrum nodig. Gelukkig is de accountmanager een hele aardige man...

Verder gaat het hier prima, al snakken we ondertussen wel naar een vaste stek. Het huis vlak bij het strand gaat niet door, het is te ver van een fatsoenlijke school voor de kinderen vandaan.Elke dag zien we wel enkele huizen. Binnen een week willen/moeten we beslissen, want we moeten op 31-8 uit ons tijdelijk appartement.

Op het Technopark gaat het prima. Het is lekker doorwerken in de rust van de werkvloer, want het is hier wel heel wat stiller dan op de Rabo. Ik heb nu 2 gesprekken gehad met mijn personeel en ze zijn erg gemotiveerd om aan de slag te gaan. Overmorgen nog een gesprek met Telly, de enige man die we aangenomen hebben. Vandaag was het trouwens een topdag, want ik kreeg veel dingen eindelijk geregeld, met natuurlijk als hoogtepunt het goede nieuws van de bank. Daarnaast heb ik 4 securitypasjes kunnen laten maken bij Aswathy Color Lab, voor de medewerkers om op het Technopark overal binnen te kunnen (kosten 130 Rs per stuk, ongeveer 1,90 euro). Ook heb ik kunnen regelen dat ik morgen bezoek heb van de verzekeringsman, een soort René Verhoof van de Rabobank, maar dan van Bajaj Allianz verzekeringen. Ik wil bij hem medical insurance en household insurance afsluiten voor mijn medewerkers en bedrijf.

Mieke heeft me gevraagd of ik morgen met Sam en Jade meega naar hun school zodat Mieke met Dagmar naar een andere school kan gaan om hen te begeleiden.

Ik ga nu "So you think you can dance" kijken (zo ongeveer de eerste keer dat we TV kijken) en zondagavond is het hier live op TV "Man United-Arsenal" net zoals bijna alle wedstrijden uit de Premier League.

De groeten van Wim uit India.

PS: Nog een tip: Kijk ook eens op http://benvermeulen.waarbenjij.nu

  • 26 Augustus 2009 - 07:51

    Hanny:

    Hallo lieve allemaal,
    fijn dat je nu eindelijk een bankrekening hebt, is wel handig. Jammer dat het huis aan zee niet door gaat, dus nu maar succes met zoeken. leuk dat je foto's hebt doorgestuurd geeft altijd een goed beeld. heel veel groetjes en liefs vanuit zonnig nederland. Hanny en fam.

  • 26 Augustus 2009 - 08:54

    Nicolette:

    hey wimieke.
    gefeliciteerd met de bankrekening. als ik het zo lees is dat heel veel werk..
    suc6 met de huizen !!
    groetjes !!

  • 26 Augustus 2009 - 18:55

    Erik:

    Hey Wim, na de telefoontjes grappig om te zien dat het er in geschreven tekst heel anders uit ziet. Opstartstress zullen we maar zeggen.....
    Een fijne vaste plek voor de family is nu het belangrijkste. Voor mij is het vreemd om de reacties van de anderen te lezen omdat het voor mij NIET zo ver van mn bed show is. En dan die onderhandelingen van Biji over een paar tientjes meer. Schandalig toch die Indiers :)

  • 22 Maart 2010 - 15:29

    Dini:

    Van Karin Marien de link gekregen naar jullie dagboek. Prachtig, prachtig. Met tranen van ontroering en heimwee geniet ik van de schitterende foto's en verslagen. Goede reis naar Nederland. Het wordt al een beetje lente hier. Groeten Dini Arts.

  • 03 Februari 2014 - 14:32

    R De G:

    Dank je wel voor jullie blog, ik vond het heel verhelderend en drukte me maar weer eens met de neus op de feiten!
    Kunnen jullie me nog tips geven over bijv websites die ik kan bekijken over een eigen zaak starten!
    mvg Riny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 1714
Totaal aantal bezoekers 180597

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 01 December 2015

Thuis in Eindhoven

14 Maart 2012 - 16 September 2012

Nederland

15 Augustus 2009 - 31 Januari 2012

Emigratie naar India

09 Mei 2009 - 15 Augustus 2009

Voorbereiding tot emigratie

08 April 2009 - 08 Mei 2009

Naar India ter oriëntatie

14 Februari 2012 - 30 November -0001

Rondreis Azië

Landen bezocht: