Dagmar in a movie? - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu Dagmar in a movie? - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu

Dagmar in a movie?

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

25 Oktober 2010 | India, Trivandrum

Net als 3-4 % van de Nederlandse bevolking,leef ik als het ware met één voet op de rem en één voet op het gaspedaal. Ik ben een enthousiasteling, maar kan dat zelf soms niet aan, haha!

Dat we in Azië wonen, maakt voor mijn leefwijze niet uit. Ik ben altijd zo geweest.

De constante informatiestroom die op allerlei manieren tot me komt vraagt dan ook om begrenzing. Want naast de ‘gewone’ mails, krijg ik regelmatig verrassende berichten.

India geeft nieuwe kansen, voor ons én voor anderen. Onderstaande mails vragen aandacht, maar geven ook veel plezier!

Van: robin
Verzonden: woensdag 18 augustus 2010
Aan: mieke
Onderwerp: RE: voluntary work

...dus we hebben besloten dat we heel graag wat willen betekenen op de school van de kinderen! we zijn heel enthousiast, omdat we iets kunnen bijdragen wat daarna ook in stand blijft...

Nicht Robin en haar vriendin Anita (4e jaar studenten van de opleiding Pedagogiek) zijn inmiddels hier! Ze werken aan positief gedrag en belonen. En wij worden ook beloond; een weekend weg zonder kinderen!

Van:Jolijn
Verzonden: dinsdag 14 september
Aan:mieke
Onderwerp:Stage gymdocent in India

... het lijkt me een geweldige uitdaging om het vak 'bewegingsonderwijs' op te gaan zetten op deze school… Ook zou ik de docenten ook graag willen informeren over het geven van bewegingsonderwijs.

In Januari komen Jolijn en Moniek (4e jaar studenten van de Fontys Sporthogeschool Tilburg). Zij gaan onderzoek doen naar het effect van actieve pauze op cognitief gebied, met name concentratie. Leerkrachten en ouders raken hopelijk overtuigd van het nut van pauzes op school. Ik kijk naar ze uit!

Van: XJULIA
Verzonden: donderdag 28 januari 2010
Aan: mieke
Onderwerp: mijn werkstuk en dan het interview

Haay Mieke,
Voor mijn werkstuk(en presentatie) zou jij dan een interview... Ik heb de vragen al bedacht...

Mijn nichtje Julia haalde een 10 in groep 8 voor haar spreekbeurt over India!


Beste Mieke,
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Deniz Alkaç. Redacteur en producer bij Radio 1/2/3FM. Voor een nieuw programma ga ik Waarbenjij.nu af.

Voor het nieuwe Radio 1 programma ben ik op zoek naar correspondenten in het buitenland...

Dit aanbod heb ik afgewezen.

Van: Malou
Verzonden: zondag 24 oktober 2010
Aan: Mieke
Onderwerp: Vragen over het kastenstelsel in India

Hallo juffrouw Mieke,ik ben Malou en heb bij jou in groep 4 gezeten op de Willibrordusschool in Eersel...

Ze studeert inmiddels geografie aan de universiteit in Nijmegen en onderzoekt ongelijkheid in India. Vragen zoals:”Heeft het kastenstelsel gebaseerd op groepen/functies gezorgd voor ongelijkheid in India?” zetten me tot nadenken.

Twee dagen per week, onder schooltijd, werken Wim en ik samen op de zaak en dat vinden we beiden fijn. Er ligt voldoende werk op het gebied van Human Resource. Informeren, bemiddelen,(bege)leiden, organiseren; nagenoeg iedere leerkracht zal in deze functie passen. De lijnen zijn kort met het personeel enerzijds, en CEO Wim en Erik anderzijds. Per 1 november verhuizen we naar een grotere unit binnen Technopark. Wim, je weet niet dat ik dit schrijf maar bij deze: ik ben er enorm trots op dat je dit allemaal voor elkaar krijgt!

Volgens schrijfster en psychotherapeut Elaine Aron is 20% van de Nederlandse bevolking hoog sensitief. De grootste groep is rustig en introvert (70%), en zij voelen zich prettig bij een gelijkmatig leven met weinig risico’s. Het andere deel (30%) heeft behoefte aan nieuwe ervaringen en uitdagingen maar raken hiervan snel overbelast.

Voor een deel geldt dat ook voor mij. Mijn hoofd zit altijd vol informatie en ideeën. ’s Avonds afspreken roept dan ook regelmatig weerstand op.

17 november komen we drie weken naar NL. Drie gelovige kinderen in één gezin mag je het Sinterklaasfeest toch niet ontnemen? We zijn daklozen in NL... Help, waar gaan we wonen?

Het zal koud zijn dus: op naar een subtropisch zwemparadijs! Eenmaal met mijn ouders in Reuver en daarna met ons gezin naar het Vennenbos in Hapert! De weekenden zijn we (jippie!) welkom in het huis van mijn broer Erik.

Het aller leukste bericht kwam vorige week van vriendin Suchitra. Zij is actrice geweest in meerdere Kerala movies. Nog steeds verschijnt ze als jurylid in populaire televisieshows. Afgelopen week zei ze tegen me: ”Mieke, my brother saw your daughter dancing at a party, and he is a film producer. He wants your daughter to play and dance in one of his movies next January. Is that fine for you?”

“Yes, she loves to do that, I am sure!”


  • 25 Oktober 2010 - 14:18

    Marjo:

    Hoi Mieke,
    Weer een kei-leuk verhaal in weer een hele nieuwe stijl! Ik vind het zo knap wat jij allemaal kan, doet en onderneemt. Ook steeds zo positief.Ook super wat Wim allemaal al bereikt heeft in zo'n korte tijd. Petje af voor jullie hele gezin!
    Liefs, Marjo

  • 26 Oktober 2010 - 07:04

    Karin (PSZ):

    Vol verwachting zijn de gelovige kinderen, en zij missen nu de boeken die in Nederland op de mat vallen en waar ze dan eindeloos in kunnen kijken. Ik ben altijd vol verwachting naar waar ben je! Verrassend verhaal en ik geloof wel dat je hoofd soms vol zit met deze verschillende ideeën. En als ik deze verhalen lees dan begint het bij mij ook te kriebelen maar ik weet dat dit niet iets voor mij is. Super leuk allemaal ik zou zo ook een peuterspeelzaaltje willen beginnen daar. Misschien wel iets voor Petra? Groetjes en succes met de filmster.
    Karin

  • 26 Oktober 2010 - 12:49

    Mama En Papa:

    Hallo schatjes,
    Ongelooflijk Mieke dat jij onze dochter bent. Wat zullen we blij zijn als we jullie weer bij ons hebben.
    Liefs en kusjes van ons.

  • 26 Oktober 2010 - 18:52

    Isabelle:

    Mieke,dat je soms overloopt kan ik me indenken. Maar wat een fantastische activiteiten, contacten en enthousiasme. Zelfs Wim en Dagmar doen eraan mee!
    Geweldig! Had ik maar een heel klein beetje van jou......

  • 05 November 2010 - 17:26

    Marcel :

    Hoi familie India,
    Ik zit tussen die 30 % en die 70 % in denk ik. Ben iets minder springerig en had toch wel een keer serieus nagedacht over het aanbod van de radio. Ik was ook nooit naar India vertrokken, ja misschien op studiereis trouwens..... Dat is ook wel het mooie dat we zo verschillend zijn en daarom zo dicht bij elkaar staan. Het is geweldig wat jullie daar doen maar het is nog leuker dat jullie weer even naar huis komen, kunnen we elkaar weer even vasthouden en even bijpraten. Kan ik je vertellen over onze cruise op het luxe schip en jij mij vertellen over de ontwikkelingen in India. Liefs van je broer van Familie Oberto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 180371

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 01 December 2015

Thuis in Eindhoven

14 Maart 2012 - 16 September 2012

Nederland

15 Augustus 2009 - 31 Januari 2012

Emigratie naar India

09 Mei 2009 - 15 Augustus 2009

Voorbereiding tot emigratie

08 April 2009 - 08 Mei 2009

Naar India ter oriëntatie

14 Februari 2012 - 30 November -0001

Rondreis Azië

Landen bezocht: