Jarig - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu Jarig - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu

Jarig

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

21 Augustus 2011 | India, Trivandrum

We gaan een lang weekend weg om onze verjaardagen te vieren. Een koffer met wat kleding en alle zelfgemaakte tekeningen gaan uiteraard ook mee.

In Cochin stoppen we bij het Holiday Inn voor een fantastische lunch. “It’s my father’s birthday, yes, my father’s birthday!” roepen de kinderen uitgelaten. Niet veel later wordt Wim spontaan verblijd met een heerlijke chocoladecake, zeker 10 man personeel zingt hem spontaan toe. We bedanken hen uitgebreid, ontdekken de buurt en gaan daarna ergens borrelen. De kinderen krijgen er lol in. “It’s my father’s birthday, yes, my father’s birthday!” Er worden twee champagne met nootjes gebracht en Wim wordt uitgebreid gefeliciteerd. Even later schuiven we bij het diner aan. “It’s my father’s birthday, yes, my father’s birthday!” zeggen de kids tegen het personeel. Nog geen half uur later gaan alle lichten in het restaurant uit en komt het personeel ons een heerlijke chocoladecake brengen. Wij delen de taart met de gasten aan de tafeltjes om ons heen. Wát een verwennerij! Wát een onverwachte aandacht!

Niemand die natuurlijk gelooft dat ik de dag erna jarig ben!

Ik denk terug aan vanmorgen, tijdens onze eerste stop gaf Dagmar Wim een mooi opgerold briefje, ‘ I love you father’, en een groot hart met papa erop.

'Lieve papa, de liefste, stoerste and coolste papa heb ik. Je bent nou 44 jaar, daar moet je trots op zijn. Sommige ouders denken altijd oh nee, weer een jaar der bij: maar dat moet jij niet denken, denk gewoon: ik moet trots op mezelf zijn! Sommige mensen zijn niet zo voorzigtig, ze luisteren liedjes op hun telefoon als ze de weg oversteken. Dat doe jij zeker niet, dat is goed dat je dat niet doet. Héél erg gefeliciteerd hoor. Groetjes Dagmar.'

Sam heeft een boekje met leuke tekeningen gemaakt voor ons beiden. We lachen om zijn grappige creaties op het papier.

Mijn verjaardag is het tegenovergestelde. We rijden de hele dag in het drukke verkeer richting Munnar. In een gedateerd ‘family restaurant’ drinken we een armoedige kop waterige koffie. Jade is hangerig en Wim is uitgeput van het rijden en onvoldoende uitgerust van de drukke werkweek. Het regent. Na uren rijden bereiken we in de namiddag de theeplantages van Munnar. Het is er mooi, maar het regent zó hard dat we amper van het uitzicht kunnen genieten.

De avond maakt alles goed. Ik krijg enkele telefoontjes uit NL en geheel onverwachts ontdekken we één chocolade brownie die we met zijn vijven blij delen. Ons voorafje wordt gevolgd door heerlijk avondeten. De kinderen zingen voor me. 5-jarige Jade nestelt zich als een rolletje op mijn schoot, haar hoofd tussen mijn borsten. Samen genieten we. Opeens kijkt ze omhoog en staart me intens aan met haar schitterende ogen. Ze blijft mijn gezicht bestuderen en zegt dan opeens: “mama, ik ben zo blij dat ik jouw kindje ben.” Tientallen kusjes volgen…

Ook ik krijg van Dagmar een mooi opgerold briefje met ‘Love Mother’ met een groot hart erop en allemaal kleine hartjes erom heen.

'Lieve mama,
Ik houd zo veel van jou! Zonder jou zou het leven van mijn heel saai zijn. Jij geeft me altijd ideetjes en dat vind ik heel leuk aan jou. Mama ik vind het fijn dat je me met zoveel dingetjes helpt bijvoorbeeld met een toets die ik moeilijk vind. Ik kan geen andere moeder bedenken die zo leuk en lief als jou is. En ik zou echt geen andere moeder of vader willen hebben. Ben trots op jezelf dat je 43 jaar bent geworden. Héél erg gefeliciteerd hoor, Groetjes Dagmar'

We rijden terug naar de smerige hotelkamer, waar Sam en ik de hele nacht allergisch reageren op de al jaren niet gestofzuigde vloerbedekking. De muggen hebben het hier wel naar hun zin.

Met zonsopgang rijden we, zonder ontbijt (wegwezen uit dit bergdorpje!) aan. Ditmaal genieten we intens van de schitterende tocht. Precies 4 uur later rijden we hongerig tempelstad Madurai binnen. “Kijk, een pasgeopende bakker!” Mét enorme speeltuin! En ze hebben lekkere koffie!

Het is juist het niet voorspelbare, het onverwachte, dat reizen zo bijzonder maakt.

We bezoeken het Gandhi museum en voor het eerst kan ik zonder schuldgevoel genieten van de rit op de fietsriksja (ja, die rijden hier nog steeds rond).


15 augustus, Independence Day, rijden we weer terug naar huis. Precies vandaag, 2 jaar geleden, zijn we uit Bladel vertrokken. Wát een symbolisch moment!

“Eh Wim, waar gaan we volgend weekend naartoe?”

  • 21 Augustus 2011 - 17:00

    Maartje:

    Mooi verhaal weer en heerlijk zulke kinderen. Grappig, ik ben ook precies op 15 augustus (maar dan 2007) uit Nederland vertrokken. Tot snel, groetjes

  • 21 Augustus 2011 - 19:48

    Inge:

    Hoi allemaal,

    ook wij hebben uitgebreid bij 15 augustus 2011 stil gestaan. 2 jaar geleden kregen wij van jullie de sleutel van het prachtig huis met OVERAL licht. Dat is waar ik zo op viel. We zijn als een gek aan de slag gegaan en 2 jaar lang hebben we geklust en een grote garage met natuurelementen en veel licht achter in de tuin gezet. Precies 2 jaar later waren we klaar; elke centimeter van zowel het huis als de tuin hebben we in onze handen gehad, maar we zijn klaar. We genoten al intens, maar nu is het genieten met rust begonnen.
    Geniet van jullie Independence Day, zo voelt het voor ons ook.

    Liefs van ons.

  • 23 Augustus 2011 - 10:35

    Tante Lenie:

    Hallo Mieke,
    wat woon je toch in een apart land,
    dat je toch zo je wegje kan vinden daar en het lijkt je zo gemakkelijk af te gaan,

    in ieder geval Wim en jij nog gefeliciteerd,

    volgens mijn laatste bericht van je thuis kom je eerdaags 2 weekjes weer naar huis om hun te verwennen, hier kijken ze erg naar uit.

    Mieke groetjes aan jullie allemaal, misschien kun je me met jullie mam een keertje opzoeken als je er zin in hebt. doeg Lenie

  • 27 Augustus 2011 - 10:35

    Paul En Marita:

    Van harte met jullie verjaardagen. Het is weer een mooi verhaal, precies zoals de Indieërs zijn. Jammer voor jouw Mieke, dat jouw feestje iets minder was dan dat van Wim, die werd echt in de watten gelegd. Wij zitten inmiddels in Australië, waar heel veel regels zijn, een wereld van verschil met India, waar alles mogelijk is. We blijven jullie volgen!!
    groetjes Paul en Marita www.smiloe.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 180335

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 01 December 2015

Thuis in Eindhoven

14 Maart 2012 - 16 September 2012

Nederland

15 Augustus 2009 - 31 Januari 2012

Emigratie naar India

09 Mei 2009 - 15 Augustus 2009

Voorbereiding tot emigratie

08 April 2009 - 08 Mei 2009

Naar India ter oriëntatie

14 Februari 2012 - 30 November -0001

Rondreis Azië

Landen bezocht: