Tot volgende week! - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu Tot volgende week! - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu

Tot volgende week!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

10 December 2009 | India, Trivandrum

Lieve mensen,

Zo, de kerstkaarten aan de juffen hier in India zijn verstuurd. De spullen zijn gepakt. We komen eraan! Maandag de 14e december kom ik naar Nederland samen met de kinderen. 2 januari vliegen we weer terug. Ik ga lekker genieten van iedereen en van het moment.

Dagmar heeft al met haar beste vriendin Ilse gebeld dat ze eraan komt. Sam wil met Berend afspreken. Jade wil met Madelief afspreken.

Ik besef hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen. Iedereen staat voor ons klaar. Mijn ouders richten een slaapkamer in. Mijn broer Ronald en zijn vrouw komen me ophalen in Düsseldorf. Mijn andere broer biedt zijn auto aan. Zijn vrouw zorgt voor warme winterkleding. Mijn vriendinnen hebben de wijn koud liggen in de koelkast. En het allerbelangrijkste is de liefde en warmte die ik ontvang van iedereen!

Arme Wim, hij blijft in India om te werken.

Ik sluit 2009 in India af met een lunch met 9 vrouwen in een 5 sterren hotel. We zijn een bijzonder gezelschap. China, Frankrijk, India, Duitsland, Nederland, Japan en Tsjechië zijn vertegenwoordigd. Ik geniet van deze mooie, sterke vrouwen om me heen. De verhalen die we delen zijn een bron van herkenning. We beseffen dat we elkaar nodig hebben, hier in dit vreemde, bijzondere land dat ons zo confronteert met onszelf. Vanaf nu staat de woensdag genoteerd.

Het heerlijke eten, de schitterende natuur, het zwembad, de puurheid, Wim; ik ga het even missen.
De geur van rottend afval, spuug op de grond, het razende verkeer, de mieren op de tafel; ik zal het niet missen.

Mijn oudste petekind Robin schreef mij de verschillende fases waarin je terecht komt als je voor een langere periode naar het buitenland gaat. Ik besef dat ik stap 3 aan het afronden ben, fase 4 treedt aan, jippie! Mocht ik een korte sprong naar fase 5 maken, zeg het me!

1)de voor-vertrek-fase
Een euforisch gevoel, maar soms ook angstaanjagend omdat je beseft dat je het echt gaat doen.
2) het op-vakantie-gevoel fase
Je hebt het idee dat je op vakantie bent, mooi weer, mooi land, lekker eten en je kan doen en laten wat je wilt.
3) de dip-fase
Je komt in een dip terecht omdat je de negatieve factoren van een land gaat zien. Je ergert je aan de cultuur, het eten wordt eentonig, je verlangt naar gehaktballen en kaas.
4) de aanpassingsfase
Je ziet de negatieve factoren van een land, maar ook de positieve. Ook zie je in waarom Nederland zo fijn is. je begint te relativeren en kan alle positieve en negatieve factoren van het land van bestemming en je eigen land zien. Je kunt je aanpassen en maakt nieuwe vrienden.
5) de thuiskomst-shock-fase
Je hebt zelf fantastische dingen meegemaakt en gezien, maar bent de enige en niemand snapt je. Ze worden moe van je verhalen en hebben soms geen zin om te luisteren. Je mist het land en wilt eigenlijk weer terug...

PABO schoolvriendin Angela steekt me een hart onder de riem als ze schrijft wat een mens happy maakt. Sterke Angela heeft zelf heeft veel verdriet gekend in haar leven. Ze schrijft: ”Ik zou zeggen, kom lekker naar Nederland met de kerst en kom je batterij opladen. Ontvang die warme arm om je heen van je familie. Ruil de warme zonnestralen in voor een warme winterjas.“

Ter afsluiting van dit verhaal geef ik ook jullie de geluksfactoren van Angela. Dit lijstje hangt op een prikbord bij haar in huis. Zo nu en dan bekijkt ze het lijstje:

1 wees actief, blijf bezig,
2 maak tijd voor je sociale leven
3 werk hard aan zaken die je zinvol vindt
4 organiseer jezelf en plan maar wees niet te strikt
5 hou op met op voorhand te piekeren en je zorgen te maken
6 stel je ambities en verwachtingen nooit te hoog
7 probeer steeds positief en optimistisch te denken
8 blijf bij het heden, pieker niet over verleden en toekomst.
9 probeer een hartelijke open persoon te zijn
10 gooi negatieve gevoelens zo veel mogelijk overboord
11 Weet dat hechte relaties de voornaamste bron van geluk zijn.

Bedankt allemaal voor alle leuke e-mailcontacten de afgelopen maanden.

Fijne feestdagen allemaal en voor al die 'hechte relaties' (geluksfactor nummer 11); tot volgende week!

Mieke




  • 10 December 2009 - 18:57

    Wil :

    Ha Mieke Wim en kids
    wat een verhaal ...je komt echt!dat wordt knuffelen en verhalen vertellen
    beste Wim wij blijven jou natuurlijk wel missen !
    dus daarom nu een dikke knuffel voor jou alleen ..( de rest zie ik gauw weer) groetjes van Wil Henk Ben en Maud X

  • 10 December 2009 - 19:01

    Yara En De Rest:

    Jippie!!!!!!!!

    We kunnen jullie eindelijk weer een keer zien.

    xxxjes Yara

  • 10 December 2009 - 21:12

    Irene:

    ....................................................................
    Dikke kus, wijn ,hapjes ,gezelligheid,knuffels,alles ligt en staat klaar!!!!!!!!!!

  • 10 December 2009 - 21:32

    Marjo:

    Hoi Mieke,
    Super dat je die beslissing genomen hebt.
    Ik vind het zo fijn voor jou en de kids.Als ik je nog ergens mee kan helpen
    (winterjas of laarzen)dan hoor ik het graag.
    Ik weet niet hoe vol je programma zit, maar zou het heel leuk vinden als je een keer langs komt om te eten of gewoon te kletsen.
    Wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie.
    Veel liefs, marjo

  • 11 December 2009 - 07:59

    Jenneke:

    Jippie, Madelief kan niet wachten tot ze Jade weer ziet! Tot volgende week, groetjes Jenneke

  • 11 December 2009 - 10:17

    N&W:

    Hallo allemaal,

    Mieke, wat leuk dat je naar NL komt, je familie zal het geweldig vinden. Jammer dat Wim in India moet blijven. Geniet allemaal van de tijd hier en van je familie, super dat de kids hun vrienden weer gaan zien.... Veel plezier allemaal, en een fijne reis.
    Lieve groeten
    Nassima en Wilhelm

  • 11 December 2009 - 11:11

    Petra:

    Hallo allemaal....ja dat zal weer een prettig weerzien worden met al jullie geliefden. Slurp het op zou ik zo zeggen. Fijne tijd hier.

    Groet aan Jade....o ja de "oude" peuterspeelzaal is inmiddels afgebroken!!!

  • 11 December 2009 - 17:08

    Tante Lenie:

    Hallo Mieke,

    wat fijn dat je even terug naar nederland komt, voor jullie pap en mam en zeker ook voor je zelf,
    je had het denk ik even nodig.
    Geniet er maar met volle teugen van en voor nu een hele goede reis.

    Groetjes tante Lenie.

  • 13 December 2009 - 17:24

    MSJP:

    Hé zusje,
    jullie bedjes,jassen en schoenen liggen op jullie te wachten bij ons pap en mam. Fijn dat we jullie morgen weer zien, wat zullen jullie genieten van die friet.... Het gaat wel koud worden deze week hier. Tot morgen ! Liefs Marcel,Simone,Julia en Pieter

  • 14 December 2009 - 19:34

    Liesbeth Lodewijkx:

    Hoi hoi allemaal, een beetje te laat voor jullie reis, maar nog wel op tijd om jullie een hele fijne tijd hier in het brabantse te wensen.
    Mieke en kids geniet er van. Heel veel groeten Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

Actief sinds 31 Maart 2009
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 180375

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 01 December 2015

Thuis in Eindhoven

14 Maart 2012 - 16 September 2012

Nederland

15 Augustus 2009 - 31 Januari 2012

Emigratie naar India

09 Mei 2009 - 15 Augustus 2009

Voorbereiding tot emigratie

08 April 2009 - 08 Mei 2009

Naar India ter oriëntatie

14 Februari 2012 - 30 November -0001

Rondreis Azië

Landen bezocht: