Onam vakantie - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu Onam vakantie - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu

Onam vakantie

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

14 September 2011 | India, Trivandrum

Bijlage foto’s:
Onam op het werk, op school, de optocht, op vakantie…

Het is alweer onze 3e Onam hier; het grote oogstfeest van Kerala. Iedereen is vrij, families komen samen, er is kermis, de schappen in de winkels raken snel leeg.

Dagmar heeft de rol van koning Mahabili op school; zijn geest bezoekt Kerala tijdens Onam. En dan vlug omkleden om het podium weer op te gaan als Keralese danseres!

Ook smullen Dagmar (ze is een echte culinaire avonturier)en ik van de Onasadya, geserveerd op een bananenblad. Ik geniet van het intieme moeder-dochter moment. Wim heeft even genoeg van het Indiase eten en gaat samen met Sam en Jade aan de hamburger met friet! Zonde, Wim! Maar als je Wim in een (van het personeel gekregen), traditionele lungi (wit met gouden rand) ziet rondlopen, dan heeft hij zich toch al behoorlijk aangepast...

Het feest eindigt met een schitterende processie, waar ik de kleurrijkste foto’s kan maken! Ook wij blijven een bezienswaardigheid; we worden constant gevolgd door fotografen van de krant.

Ach… we raken er inmiddels aan gewend.

• 14 September 2011 - 10:36

Mama En Papa:

Hallo schatjes,
    Wát een prachtige foto's heb je gestuurd Mieke en wát een wereld van verschil tussen ons landje en India. Fijn dat de kinderen dit allemaal mee mogen maken. Alles is zo kleurrijk. Liefs van ons. XXXXX

• 14 September 2011 - 10:59

Carla Clevers:

Hoi Mieke, wat zie je er gelukkig uit! Goed om te zien. Groetjes, Carla

• 14 September 2011 - 11:12

Carin:

Hoi Mieke,
    Leuk om een stukje van jullie leven mee te maken. Het feest lijkt op ons carnaval maar dan anders...
    Groetjes en tot binnenkort,
    Carin

• 14 September 2011 - 11:37

MSJP:

Hoi familie, geweldige foto's zeg ! Ook mooi die foto van Dagmar,Sam en Jade met die optocht/dans op de achtergrond. Konden we maar een weekendje even meegenieten ..... Het staat Wim goed die Indiase kleding, groot gelijk van die hamburger met friet. Denk die mayo en saté er maar gewoon bij. Groetjes, Marcel, Simone,Julia en Pieter

• 14 September 2011 - 12:05

Marjo:

Hoi allemaal,
    Wat een prachtige foto's. Je kunt zien dat jullie ook allemaal genieten, maar wie zou dat niet doen in zo'n geweldige ambiance!Hou deze momenten vast!
    Liefs, Marjo

• 14 September 2011 - 12:39

Toinette:

Hallo allemaal,
    Jullie zien er fantastisch uit. Dagmar weer helemaal in haar element zo te zien en ook Jade en Sam zijn al weer aardig gegroeit. Wim in zijn nieuwe Lungi valt niet meer uit de toon tussen de Indiërs, alleen die hamburgers....
    Het zijn schitterende foto's,wat een kleurrijk geheel, krijg zo weer heimwee naar India.
    Geniet er maar lekker van.
    groeten Toinette

• 14 September 2011 - 19:01

Hugo Greefhorst:

Wat k net niet kan zien is of Wim hoge hakjes draagt onder zijn Lungi. Maar ik heb zo mijn vermoedens. Ik vind dat Jade zo'n vertrouwd gezicht heeft; net alsof ze me aan mama van vroeger doet denken. Heel anders dan Dagmar en Sam. Maar allemaal prachtige kinderen. Tja, hoe kan het ook anders....

• 14 September 2011 - 19:13

Karin:

Hoi Mieke, Wat fantastisch dat jullie nog steeds in Trivandrum zitten! Ik heb in de anderhalf jaar maar 1 Onam mee mogen maken :)
    Wij zijn na ons bezoek aan Vancouver in jul-aug: gebleven! Hopelijk was dit onze laatste verhuizing! Na een vervelende tijd zijn we er allemaal sterker uitgekomen en gelukkig weer samen...xxx

• 14 September 2011 - 19:33

Irene:

wauw,die foto's...erg mooi!
    Ik spreek je weer snel Mieke,tot die tijd een dikke knuffel!

• 14 September 2011 - 19:59

Ivonne En Luca:

Zomaar even de groetjes van Luca en Ivonne. Het gaat jullie goed!