Bah... - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu Bah... - Reisverslag uit Trivandrum, India van Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade Krämer - WaarBenJij.nu

Bah...

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Wim, Mieke, Dagmar, Sam en Jade

29 Oktober 2011 | India, Trivandrum

Bijlage : zeer schokkende verkeersfoto’s op billboards

“Getverdemme!” Voor ik er erg in heb rijd ik door een enorme plas bloed met kleine reststukken vlees her en der eromheen. De kinderen zitten achterin, we zijn op weg naar school toe. “Is er weer een ongeluk gebeurd, mam?” vraagt Dagmar, terwijl we voorbij de verzamelde kijkers rijden.

“Oh nee, ik ben toch niet door de resten van een mens gereden?” denk ik bij mezelf. Dagelijks zien we opengereten straathonden en katten op de weg liggen, maar deze plas bloed is toch echt ‘anders.’

De volgende dag lees ik in The Hindu dat een brommer op die bewuste plek is overleden…

Het nieuws hier leest toch ‘effe net wat anders.’ In het Eindhovens Dagblad ooit gelezen dat een ‘coconut climber’ verdrinkt nadat hij uit de boom valt, een ‘wild elephant’ een man doodtrapt en een andere olifant helaas zelf het haasje is als hij aangereden wordt door een trein? Ja, de onderwerpen wijken hier enigzins af...

235 mensen, nagenoeg allen brommerrijders, zijn het afgelopen half jaar door een verkeersongeluk overleden in onze stad. De veroorzaker was bijna altijd een bus. Met schokkende billboards worden mensen gewezen op alle gevaren. Privacy kent men hier niet.

Wim is enkele maanden geleden aangereden, uiteraard door een bus (zonder buitenspiegels!) terwijl hij stil stond. De politie ziet het op een afstandje gebeuren, wandelt even wat dichterbij waarna ze weer overgaan tot de orde van de dag; niksdoen. Vervolgens stapt Wim, geschokt, weer in de auto, de bus passeert en ramt Wim nogmaals! De buschauffeur schudt vanuit zijn bus een keer met zijn hoofd en rijdt door.

Na 15 (ja, Wim houdt van precies tellen) beurse plekken was deze gapende wond in de linkerzij de druppel; ons autootje is opgeknapt en ziet er weer gezond uit. Deze Make Over kost ons welgeteld Rs. 10.000 (€ 150,00).

Iedere dag ben ik blij als we allen weer veilig thuis zijn en alles goed is gegaan.

Er is hier zoveel ‘blauw (beige) op straat’, waarom houdt de politie het verkeer niet tegen als er net een ongeluk is gebeurd?

Getverdemme, ik ben door mensenbloed gereden …

• 30 Oktober 2011 - 06:51

Paul En Marita:

Hallo,

Brrr, wat een verhaal, maar het is echt zo dat die buschauffeurs gekken zijn, ze rijden als idioten en hebben geen idee wat voor gevaar ze op de weg zijn. Ze hebben altijd haast en iedereen moet voor ze wijken, met alle gevolgen van dien. Wij kunnen ons voorstellen dat jullie blij zijn als iedereen 's avonds veilig thuis is. Maar toch Idia is een mooi en zeer bijzonder land, waar alles mag en kan.
    groetjes Paul en Marita
    www.smiloe.nl

• 30 Oktober 2011 - 17:23

Hugo Greefhorst:

Tjee, wat een lugubere foto's. Echt real life en naderhand de nodige soap om het op te ruimen.

• 02 November 2011 - 21:32

Monique Kemner:

Hoi Mieke, Ik heb zojuist je 4 laatste verhalen gelezen. Ik liep achter! Prachtige verhalen, jullie leven. behalve dit laatste verhaal dan. Hoe gaat het met Wim en jullie bedrijf en werk jij daar ook wel eens, zoals ik dacht ooit gelezen te hebben? Of richt je je vooral op school en de kinderen?

doe de groetjes aan Wim en de kinderen,
    Monique